laupäev, 4. aprill 2009

Kaheksateistkümnes.

Oi, kuidas mulle meeldib rahulikult ärgata.

Tänane hommik oli siis selline...
Taavi, kes eile kerges kõhugripis oli ja juba kella kuue ajal „ära vajus”, saabus hommikul kell seitse meie tuppa ja teatas, et tal kõht hirmus tühi. Selle peale ärkas ka Laura, kellel on nädala sees raske isegi kell kaheksa silmi avada. Issi tõmbas püksid jalga ja läks kööki lauda katma, emme tuigerdas samuti voodist välja lapsi riietama. Sõime kõik koos rahulikult hommikust, kusjuures Taavi pistis tõepoolest kinni hiigelportsu salatit. Siis panin mina end riidesse ja jooksin (mul kipub kell alati viimased kümme minutit vahele jätma) bussi peale, et tööle minna. Kuna laupäeviti jõuan linna tund aega liiga vara, siis kasutasin seda ära ja käisin turu pealt läbi.

Oi, kuidas mulle meeldib laupäevahommikune turg.

Nädala sees on turg rahulik ja vaikne kohake, et siis reedel ja laupäeval rõõmsalt pulbitseda. Kalaturg on täis värske kala müüjaid, kes kõva häälega hindu hõiguvad. Talunikud müüvad aiasaadusi ja praegusel ajal ka taimi. Kui miski on eriti soodsa hinnaga või lõppemas, siis hõigatakse ka see kõva häälega välja. Peale ostu-ja müügikoha on turg ka kohtumis-ja suhtlemispaik, kus iga müüja küsib, kus elad, kuidas läheb , räägib veidi endast jne. Ja muidugi meeldib mulle see, et juurikad on suhteliselt odavad. Saab ostelda ilma, et see rahakotile hullult mõjuks. Ja kohalikku värsket on aastaringselt saadaval, talvel kapsad, redised, salat, spinat, sibul naerid jne, suvel hernes, uba, kurk, tomat, paprika, piprakaunad.....

Ka lihalettide juures on eluterve tunglemine. Minu lemmikuks on üks väike aga hirmus tragi naine, kes imekiiresti liha lõikab ja sealjuures vahetpidamata oma klientidega juttu ajab. Alati on tal palju kliente, mina sealhulgas ja alati on tal käed tööd täis, kuid väsinuna pole ma teda kunagi näinud.

Ja tänase turupäeva tipuks sattusin ma peale tillitaimedele. Till on siin kandis uus ja haruldane asi. Selle asemel kasutatakse apteegitilli, mis kasvab metsikult ( ja mis mulle ei maitse). Minu seemnetest ei tõusnud kahjuks midagi üles ja olin juba värskest tilli-kurgisalati mõttest loobumas. Täna nägin ühte meest tillipunte müümas ja küsisin kohe, kas tal juhuslikult taimi pole pakkuda. Mees teatas, et ei ole, aga kuna eelmisel korral oli üks proua taimi palunud, siis seekord tõi ta tema jaoks ühe kimbu. Ja kuna ma ilusti palun, siis on ta nõus selle kimbu pooleks tegema. Rääkis mulle veel veidi Pico da Pedra ajaloost ja kohalikust mullast ja mis kuskil hästi kasvab. Kui nüüd kuskilt veel rabarbrit ka saaks, siis oleks juba ilus elu.

Tururing tehtud jäi just parajasti aega päikese käes istudes üks cappucino ära juua. Ja just päikse käes istudes, sest meil on juba teist päeva t-särgi ilm. +19 kraadi sooja. Õhuniiskus on muidugi 87% ja öösiti sajab, aprill ikkagi.

Ja ongi paras aeg tööd alustada. Hea tuju igatahes terveks päevaks garanteeritud.

4 kommentaari:

maavillane ütles ...

Ooooooo, mis mõnus postitus, lust kohe lugeda. Meil on ka kevad lõpuks täie jõuga sisse murdnud, viimase kolme päevaga on siiski see igilumi praktiliselt ära sulanud laste rõõmuks, kes poris paterdavad ja lumesulavee lompides leavukesi ja kummikuid ujutavad. Ja neid lompe meie kuumaastikuga majaesisel jätkub. aga talveriideid päris varna pole veel saanud visata, mütsid-kindad küll õhemad, aga kombekad on ikka veel talve omad. Esimesed arglikud kümme kraadi olid väljas eile.
Aiandusest niipalju, et külvasime lastega eile lihavõttemuru mitu potsikutäit ja panime kuus minikobartomati taime mulda, näis,mis mu aknalaua potindusest saab, äkki Grepp tomatit ei söö :P. Tillid petersellid ja muud maitsetaimed mul aknalaua peal ei kasva, Grepp justkui istuks ja valvaks, millal idu nina mullast välja pistab, et see siis kohe nakha pista, maitsetaimede joaks on mul suvel rõdul kastid. aga loodetavasti tuleb nüüd ikka meil ka kevad ja suvi. ;)

Anonüümne ütles ...

Tere! Mina olen Triin. Ma leidsin su Trip.ee-st, kui otsisin inffi Assooride kohta. Kuna endal reis plaanis oktoobris, siis tahaks sinu käest igasugu asju küsida. Kas sa jätaksid mulle siia oma mailiaadressi?
Tänud!

Anonüümne ütles ...

Huraa, ei enam peavalu selle portugali keelega. Tahtsin kusida, millises ajavööndis te olete, kas -4 tundi eesti ajast. Mul siin Soomes ûks 30-ndates aastates eestlannast söbranna on ebatealikult valinud ärkamise ja magama mineku ajaks teie vööndi aja. Kodusel inimesel on nii vöimalik elada oma tunnetuse kohaselt, ilmselt organism vajab seda.
Kas lennates Assooridele on tugev turbolents?
Tervitusi Soomest

triibu-liine ütles ...

Ikka saab. Meiliaadress triintagel@gmail.com. Ja tegelikult on ajavahe kolm tundi. Mulle ka tundub siinne aeg kuidagi inimlikum, ärkamine ei valmista nii palju raskusi. Ja turbulentsi kohta ei oska mina küll midagi eriti öelda. Tean jah, et youtube on neid imelikke maandumisi täis, aga endal pole kunagi probleeme olnud. Tegmist pigem rohkem sellega, et rajad on suht väikesed vahel võib meretuul mõjutada.