laupäev, 5. november 2011

Kuidas kasvatada lapsi.

Paulol on kóógis tooli peal suure hoolega kasvatatud haruldase taimed - Tiibeti goji  -Lycium barbarum.Tána mánguhoos sattus Laura mitu korda neile liiga láhedale. Lópuks Paulo hoitas lauda koristades: "Laura minu taimed, ma arvan et godijle ei meeldi su tagumik. " Hetk hiljem avanes jármine pilt: Laural on púksid rebadel ja hóóritab oma tagmikku taimede poole, ise vaatab úhe silmaga taimi, et mis need núúd peale hakkavad, ja teise silmaga Paulo poole...

Laupáev on teadagi koristamise páev. Taavi ja Laura teevad oma toad korda ja siis aitavad vói tolgendavad niisama. Tána Laura isegi pesi ise oma toa póaranda puhtaks. Hiljem óiendab ta midagi vaikselt oma  toas. Mingi hetk, piilun mina uksest sisse ja mis ma náen. Laura joonisab seina peale. Ise vaatab mulle otsa ja teatab, et tema tahab toa kujundust muuta. Selle peale ei olnud mul muidugi midagi óelda. Kui laps teab, mis ta teeb, siis oma tuba vóib ta ju nii sáttida nagu tahab. Veid hiljem vaatb Paulo úle Laura toa ukse ja tahab juba kurjustama hakata, Laura teatab róómsalt: "emme lubas". Sellele járgnes meie omavaheline vestlus teemal toa kaunistamine ja vastastikune autroriteet. Laura voodi juures on sein núúd selline
Ja hiljem sai úks pilt tóótegijatega ka tehtud.

Mángisme úkskord kolekesi lauamángu. Táring veeres telekalaua all. See on just sellise tobeda kórgusega vói óigemini madalusega et igasugu sodi paaseb hásti laua alla aga koristamisevahendid mitte. Laura sukeldus oma káega laua alla, haaras millesti kinni ja tómbas káe válja. Samal ajal ise seljaga laua poole ja mónusalt jutustades. Tói selle millegi siis silme ette, ise oli muidugi veendunud, et tegemist táringuga, avas mao ja leidis peost surnud prussaka. Laura kardab kóiksugu putukaid, kui vetsus on kasvói váike ámblik, tema sinna ei láhe. Ja prussakad on meil úks viiesentimeetrised. Járgnes lábilóikav karjatus ja see kestis nii pikalt, et kui Laura oleks óudusfilmi náitleja, siis see karjumine oleks talle Oskari toonud. Siis veel juppaega nuttu tagantjárgi. Taavi omakorda váánles póarandal naerukrampides. Situatsioon oli nii kurbnaljakas, et mina , kes ma Laurat súles hoidsin ja lohutada púúdsin ei suutnud naerupahvakuid tagasi hoida.

Taavi on meil núúd verivárske skaut. Esimesel korral kaisin salaja ukse taga kuulamas, mida tehakse. Minu meelest on nende póhitegevus váhemalt vihmase ilmaga kooris karjumine. Aga Taavile meeldib, tuleval nádlal jáávad nad óóseks kogunemispaika magama ja seda ei jóua Taavi ára oodata. Meie olime hádas ankeedi táitmisega. Skaudid on teadupárast kristlik organisatsioon. Ankeedis kúsimused: ristimise kuupáev, millal alustas usuópetust. kuna on esimene armulaud.... Ónneks on siin grupis nii, et nad ei nóua ristitud olemist. Lihtsalt sellega peab arvestama, et nad palvetavd koos ja káivad aegajalt kirikus abis. Aga selle vastu pole meil midagi.

2 kommentaari:

maavillane ütles ...

Sa oled ikka väga liberaalne ja hooliv ema. Minu omad seinamaalinguga küll nii lihtsalt poleks pääsenud. Ma loodan, et Ronja nüüd innustust ei saanud sellest pildist liiga, sest meil on seoses Ronja eraldi tuppa kolimisega kahetkel kodukaunistamine aktuaalne. Õnneks kehtib vanast ajast kokkulepe, et kui tahetakse midagi muuta või kaunistada, siis peetakse enne nõu minuga ja teistega. Eks kolmekesi ühes toas ei saa päris nii peremehetseda ka muidugi nagu Laura omas toas.

triibu-liine ütles ...

Nojah, võibolla olen ma tõesti liberaalne, aga see palja tagumiku hööritamise protest hakkab juba mingki häirima. Viimasel ajal suhtumist rohkem kui iseloomu.