reede, 5. september 2008

Esimene sissekanne.

Algab kohe vihaselt. Olen nimelt selline kurb-vihane. Sattusin täna diskrimineerimise ohvriks. Ja veel nii, et ma ei saanud ise arugi. Nüüd siis tagantjärele mõtisklen.
Olime Taaviga poejärjekorras. Rääkisime omavahel ilusasti portugalimaa keeles, noh nagu ilus ja viisakas. Korraga seljataga seisev tädi pöördub Taavi poole:
"Mis su nimi on?... Kas Juri?.... Või hoopis Andrei?...."????!!!!!!
Õnneks Taavi ei võtnud vaevaks nii lollile küsimusele vastata, vastasin hoopis mina, et poisi nimi Taavi, lõpetasin maksmise ja läksime minema. Selja tagant kuulsin:
" Noh, neil seal on tavaliselt Juri või midagi sellist. "
!!!!!!!
Neil seal???? Huvitav kellel ja kus? Ma saan aru, et mina olen võõramaalane ja minu kohta võib vabalt igasugu kommentaare teha. Aga minu poeg on portugaallane, mis portugaallane. Ja aru ma ei saa, kust see tädi võttis vabaduse teda üheks "neist ja sealt" muuta. Ja loomulikult eeldab siin suurem osa rahvast, et kui oled blond ja räägid aktsendiga, siis oled kohe ukrainlane või venelane. Meenub enne EL- i käibel olnud väljend "less people", et nagu on inimesed ja nagu ei ole ka. Eks ta tõsi on, me isegi naersime koos poolakast sõbrannaga, et päevast, kui Eesti ja Poola EL-ga ühinesid, muutusime hoobilt paremateks :) . Kuid see ei anna õigust endiste( ja ka praeguste) ida-eurooplaste peale ülevalt alla vaadata.
Kusjuures tegelikult ma arvan, et see oli tädi katse sõbralik näida ja ilmselt ei tulnud ta selle pealegi, et selline meie-nemad suhtumine ei ole just kõige meeldivam.
Meenus veel üks situatsioon.

Vestlus Taaviga.
"Emme , sa oled venelane."
"Ei ,mina olen eestlane ja sina oled eestlane ja portugaallane."
"Ei, mina olen assoorlane ja sina oled venelane."
"Kust sa seda võtad?"
" Aga kasvataja lasteaias ütles."
?????!!!!!!!!




Kommentaare ei ole: