teisipäev, 16. detsember 2008

Kahekümne esimene sissekanne.

Ja saidki laste jõulupeod läbi. Laura oma oli reedel. Kahjuks suutis Taavi selleks ajaks muidugi haigeks jääda, või õigemini jäi haigeks juba paar päeva enne pidu. 38,5 palavik ja köha. Kuna olime talle lubanud, et võib peole minna ja ta oli juba kolm päeva kodus olnud ning kuidas me ta ikka üksi jätame, siis läksime kogu perega.

Üldiselt ütlen Laura sõime kohta ainult toredaid sõnu aga jõulupeo korraldamine on erand. Ruum on väike, lapsed istuvad koos vanematega ja siis viiakse esinemise ajal lavale. Kuna tegemist on ühe- kuni kolmeaastastega siis loomulikult tekitab see segadust ja lapsed ei saa aru, mis nüüd. Tagajärg on see, et kogu pidu venib ja vanemad-lapsed siiberdavad edasi-tagasi. Võiks olla midagi hoopis vabamas vormis, siis ilmselt naudiksid kõik rohkem. Selleks ajaks, kui jõuluvana tuli oli Taavi juba kapsas ja Laural kogu kannatus katkenud. Pealegi on Laural lausa paanika ümberriietatud täiskavanute ees (kevadpeol oli nukuriietes tädi), ka jõuluvana ei olnud erand. Haarasime siis kähku paki já tulime tulema. See-eest kodus näitab Laura väga uhkelt oma kingituseks saadud barbiet ja seletab, et jõuluvana tõi ning laulab seda jõululaulu, mida nad koos liigutustega esitasid. (Peol seisis ta laval, pea viltu, keeleots suust väljas ja vaatas kuidas teised käsi liigutavad.)

Taavi pidu oli täna. Kahjuks sellisel kellaajal, et Laurat kaasa võtta ei õnnestunud. Kuna Taavi oli praktiliselt nädala haige olnud, siis olime mures, kuidas ta esinemisega hakkama saab. Ma jätsin vahepeal isegi tuunika õmblemise pooleli, sest mis sa ikka mässad, kui lapsest pole võibolla minejatki. Eile istusin karistuseks kella kaheni öösel üleval ja mässasin õmblemisega. Ütleme nii, et ega ta ilus ei tulnud aga päris sinna teise kohta ka ei läinud, hindeks kõva kolm. Sain järjekordse tõestuse, et Paulo on matemaatik. Nimelt palusin tal üks viisnurkne täht joonistada, et see siis tuunika rinnale kleepida. Selle peale hakkas teine mööda tuba ringi kõndima, et malli või kompassi leida, sest muidu ei saa ju teha võrdnurkset viisnurka. Tegelikult palusin ma teda hoopis mõttega, et ehk tal veidi kindlam käsi kui mul ja ega kuskil pole ju öeldud, et kõik tähe nurgad võrdsed peavad olema.

Pidu ise oli ülivahva. Kasvatajad olid suure töö teinud já lapsed nautisid esinemist kohe silmaga nähtavalt. Mina muidugi ei suutnud jätta pisarat poetamata aga ma olen peale seda, kui mul lapsed on, üldse imelik. Taavi sai oma osaga suurepäraselt hakkama. Ja taas kord jõudis pärale, kui kiiresti lapsed kasvavad. Eelmisest aastast mäletan väga hästi seda natuke hirmunud, natuke ärevat nägu laval ja arglikult välja öeldud sõnu. Sel aastal kallistati peale pidu kambajõmme ja anti lavanaabrile põse peale musi :)

Ahjaa, ja veel kilde lapsesuust. Taavil on praegu see aeg, kus kõige hullemad sõimusõnad ja on pissi ja kaka. Tundub, et ka aiakaaslaste hulgas on need popid. Sa oled kakapea , ma kakan sulle pähe jne. Täna jõudis see teema uuele tasemele, kui Taavi mulle ütles: Ma kakan kakamasinasse ja siis see muudab mu kaka pissiks........

Side lõpp

Kommentaare ei ole: